24 de ani de regres general. Prostie sau scop?

Editorial

Gh Duduiala

Gh Duduiala

Fiind din fire mai comunicativ, obijnuiesc să mă implic în discuții cu oamenii care posedă abilități teoretice și practice în diverse experiențe cu viața. Vă marturisesc ca unii au o varsta respectabila , 90 de ani de viata, dupa aparente , incarcati de greutati, suferinte , bucurii , tristete si regrete . Dupa obijnuitele prezentari,îl provoc sa-mi spuna povestea lui de viata dar si istoria timpului care i-a marcat viata. Dupa ceva timp ajungem inevitabil la viata politica de ieri si de azi . De la inceput imi confirma ceea ce stiam de fapt ,ca niciodata politica nu s-a facut si nu se face cu sfintii ci cu oamenii si cum omul este de la natura fiinta imperfecta , actul politic a suferit si va suferii mereu. Dar ii vorbesc de haosul politic economic si financiar care bantuie tara de 24 de ani .Venerabilul domn imi spune ca nu este nimic nou sub soare si ca nu este suficient sa ne ingrijoram si sa ne lamentam, fiecare generatie are datoria sa adauge la zestrea valorilor material si spiritual mostenite , propiile valori necesare schimbarilor impuse de evolutia naturala a vietii . ” Bine , bine ” adaug eu , dar dupa parerea mea , trebuie schimbat totul , de la mentalitate si atitudine fata de munca la comportamentul moral , politic si religios . „Cum s-ar putea schimba toate astea ?”am intrebat eu . „Fiule, omul de la natura ,chiar daca poseda calitati spirituale , e totusi pacatos .!” imi raspunse cu blandete batranul . Natura pacatoasa e inascuta in om ,dupa cum magnetul in otel , parfumul in flori si sarea in apa marii . Daca vrem sa se implineasca cuvintele poetului care a zis: ” Fiecare om poarta in el chipul modelului ce trebuie sa devina , Si pana nu-l ajunge ,pacea , linistea si fericirea in el nu sunt depline” Deci trebuie sa ne definim individualitatea, care inseamna calitate pentru cresterea intregului care devine cantitate .Inainte de a-mi lua ramas bun , ii spun : daca am inteles bine trebuie sa devenim alti oameni , oameni mai buni . Batranul inchide discutia :” Crestini născuîi nu există , ci numai renăscuți.”

Gheorghe Duduială

Un gând despre „24 de ani de regres general. Prostie sau scop?

  1. Citesc :
    „niciodata politica nu s-a facut si nu se face cu sfintii ci cu oamenii si cum omul este de la natura fiinta imperfecta”

    „omul de la natura ,chiar daca poseda calitati spirituale , e totusi pacatos ”

    Tampenile astea…ne-au adus in halul in care am ajuns…Cum este posibil sa plecam de la asemenea considerenta aberante. Pe ce se bazeaza? Pe acel pacat originar? Halal sa ne fie…

Lasă un răspuns

