Un milion și jumătate de români și-au sărbătorit onomastica de Florii

 

Floriile

Floriile

Duminica Floriilor a fost prilej de sărbătoare specială pentru aproape 1,5 milioane de români care și-au sărbătorit onomastica.

Potrivit datelor furnizate de MAI, dintre aceștia 850.848 sunt femei care poartă nume de floare si  634.935 sunt bărbați. Din totalul româncelor care și-au sărbătorit onomastica de Florii, 145.020 poartă numele Viorica, alte 129.947 de femei pe cel de Florentina, 91.751 se numesc Florica, iar 73.637 poartă numele Camelia.

De asemenea, aceiași sursă mai precizeză că dintre bărbații ce își aniversează onomastica, 336.793 poartă numele Florin, 145.673 pe cel de Viorel, iar 54.608 se numesc Florian. Acestora li se adaugă aproximativ 9.065 de români ce poartă numele Mugurel, precum și cei peste 2300 de bărbați ce se numesc Trandafir. Aceleași statistici

Viorel Raicu

Viorel Raicu

evidențiază faptul că doar un singur român poartă numele de Floricică.

Duminică, preoții militari ai Ministerului Afacerilor Interne au oficiat slujba religioasă de Florii la Bisericile Sfântul Mare Mucenic Gheorghe și Sfântul Iosif cel Nou, lăcaș de cult aflat în Curtea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealu Spirii” din București, la Biserica Capelă cu hramul Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” și la Biserica cu hramul Sfinților Mihail și Gavriil din curtea Inspectorului General al Jandarmeriei Române.
Și în bisericile Olteniei s-a serbat Ziua de Florii, sau Intrarea Domnului în Ierusalim. Preoții spun că aceasta sărbătoare se mai numea și Duminica aspiranților la Botez, deoarece în această zi

Camelia Sârbu

Camelia Sârbu

catehumenii, care fusesera admiși la Botez, mergeau la episcop pentru a primi Crezul ca mărturisire de credință. Această duminică a purtat și denumirea de Duminica grațierilor, pentru că în cinstea ei, împărații acordau grațieri.

Biserica vede în aceasta sărbătoare înaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce. El putea să evite moartea, însă, o primeste de buna voie pentru a o birui. Lui nu-i este impusă moartea ca o necesitate, așa cum ne este impusă nouă. De aceea El moare pentru alții, nu pentru Sine. El nu avea păcatul imprimat în firea Sa, ca noi toți, pentru ca S-a născut ca om prin voia Sa.

Existând din veșnicie ca Dumnezeu, El a luat firea omenească, dar a incadrat-o

La multi ani de Florii!

La multi ani de Florii!

în ipostasul dumnezeiesc. Dacă s-ar fi născut ca orice om din păcat, prin pasiune omenească, ar fi murit pentru El și nu pentru noi. Ar fi rămas în moarte ca orice om, deci nu ar fi înviat.

Intrarea în Ierusalim este o prefigurare a Intrării în Ierusalimul ceresc. Astfel, nu întâmplător noi cântăm în noaptea de Paști: „Luminează-te, luminează-te noule Ierusalim”.

Prof. Mihai Nuță

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s