Bani europeni pentru educația obligatorie, sau afaceri ascunse?

ImagineImagineInspectoratul Scolar Judetean Olt în partenerit cu Inspectoratul Școlar Județean Bacău și Federatia Naționala a Asociațiilor de Părinți-Învățământ Preuniversitar, au reușit să acceseze banii europeni pentru două proiecte care au ca obiect îmbunătățirea sistemului școlar oltean.

Astfel că primul proiect, ce poartă un titlu sugestiv ,, Educație Europeană pentru un bacalaureat de succes”  are ca obiective generale, potrivit mnagerului de proiect Marlen Donciu,  ”Creșterea gradului de promovabilitate la examenul de bacalaureat, în rândul Imagineelevilor din ciclul liceal din cele două regiuni de dezvoltare partenere în cadrul proiectului (Sud-Vest si Nord-est) prin sprijinirea sistematică a dezvoltării și evaluării procesului de formare a competențelor cheie pentru un acces ridicat la nivele superioare de educație și o mai bună adaptabilitate la cerințele unei piete a muncii flexibila si incluziva.” , proiect  în valoare de 4,880,338.65 lei

 Un alt proiect în valoare  4,269,144.90 lei, Imaginecare va fi implementatde ISJ Olt, se referă la Îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor din învățământul gimnazial. ,,Obiectivul general al proiectului il constituie sustinerea formarii sistematice a competentelor cheie, procesului de evaluare, monitorizare sistematica si stimulare a progresului scolar ptr. un numar de 3200 de elevi din invatamantul gimnazial, în sprijinul unei educații de calitate prin dezvoltarea de intervenții nonformale extracurriculare inovatoare, cu accent pe dezvoltrea abilităț ilor personale ale elevilor din clasele, a V-a și a VI-a, în cadrul programului multiregional Formarea de competente-cheie la elevii din invatamantul gimnazial, prin implicarea activa si constientizarea parintilor” a mai precizat Marlen Donciu.

  De asemenea, au mai aprobate și alte proiecte  care se referă la corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii având ca beneficiari ISJ Bacău și ISJ Olt. Acest proiect are un buget de 7,369,500.68 lei și are ca obiectiv diminuarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii din județele Bacău și Olt prin elaborarea și aplicarea de metode şi instrumente de educaţie remediala de a doua șansă pentru 300 de persoane (care au părăsit timpuriu școala/nu au absolvit învățământul obligatoriu, reintegrate în educaţia obligatorie de 8 clase) și măsuri de educație preventivă adresate unui număr de 210 de elevi aflați în situatie de risc de părasire timpurie a școlii primare sau gimnaziale.

Un alt proiect aprobat, cu un buget de 7,800,727.97 lei, în prteneriat cu  Asociatia ,,Dr. Haralambie Teodoru”, ISJ Arges, ISJ Olt și SIVECO se referă la  Prevenirea și contracararea  feneomenului de părăsire timpurie  a școlii  din  regiunile Sud Muntenia și Sud-Vest Oltenia.

 Proiectului consta in prevenirea si corectarea fenomenului de parasire timpurie a scolii prin adoptarea unor strategii, planuri de actiune, abordari informatice moderne (TIC) si programe educationale integrate de furnizare a competentelor si abilitatilor de baza, pentru componenta remediala/ corectiva formata din 360 de persoane si pentru componenta preventiva formata din 610 de persoane, intr-un sistem educational deschis si incluziv, in contextul dezvoltarii durabile a societatii informationale bazata pe cunoastere si progress tehnologic din regiunile Bucuresti- I lfov, Sud Muntenia si SV Oltenia.

Precizam că toate aceste proiecte par foarte interesante la prima vedere, insă unii profesori cât și părinți sunt supărați că elevii care sunt preminți, participă la olimpiade și la concursuri naționale, nu sunt atât de apreciați sau gradulați ca aceia care nu vor să învețe și abia dcă trec de la o clasa la alta. Tot ei spun că, ar fi ceva în neregulă cu achiziționarea calcultoarelor și nu cred că vor ajunge vreodată în posesia elevilor care abandonează școala.

 Amanunte la VGtv Olt, redactor Georgiana Leulescu-Raicu, op.img. procesare și montaj Viorel Raicu.

Anunțuri

2 gânduri despre „Bani europeni pentru educația obligatorie, sau afaceri ascunse?

  1. Buna ziua, foarte interesanta este si ingrijorarea dvs – „nu cred că vor ajunge vreodată în posesia elevilor care abandonează școala.” – ca mama de copil, mi-as dori mai mult ca el sa termine scoala, sau sa fie incurajat sa isi continue cursurile, decat sa primeaca un calculator in schimb. Deci am indoieli serioase cu privire la natura comentariilor dvs – au ele o baza concreta, sau ati dori ca niste copii care abandoneaza scoala sa fie „recompensati” cu calculatoare luate prin bani europeni? Mai mult, exista agentii specializate care vegheaza asupra felului in care sunt cheltuiti acesti bani, si e treaba lor sa urmareasca cum sunt cheltuiti.

    • Sunt convinsa ca existacomisii care să contoleze! Personal apreciez foarte mult munca managerului de proiect, insa ceeaa ce m-a pus pe ganduri este faptul ca nu a stiut sa raspundă ce face cu banii obtinuti din proiect si dca nu credeti va invit sa urmariti inreg. de la VGtv ( http://www.youtube.com/watch?v=EFGtdJO_9QI) : pe de alta parte, copii care merg l concursuri si olimpiade, nationale si internationale nu primesc decât hrtii si recunostinta vesnica!!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s